tisdag 18 januari 2011

Om jag kan så kan alla!

Ni som hörde mig berätta om care-square projektet i fredags vet att om jag kan kroka så kan alla. För alla er andra kommer en kort förklaring på detta påstående.
När jag gick på syslöjden i skolan kan man nämligen säga att jag var "stamkund" i hjälpkön fram till fröken. Så fort jag kom fram och skulle få hjälp blev jag så ivrig att klara av allt själv att jag glömde lyssna på hälften av vad hon sa. Sprang till min plats och insåg att jag inte hade fattat vad jag skulle göra och blev tvungen att åter igen inta min plats i kön. Detta hände om och om igen och blev i princip det mina syslöjdslektioner bestod av. Så att jag driver en grej som innefattar något inom syslöjdsämnet är något av ett mirakel i sig. Jag och mamma satt och pratade om detta i fredags innan jag skulle berätta om I care på ungdomsmötet. Det var då hon sa "Om Emilia kan kroka så kan alla" detta stämda så bra att jag va tvungen att dela med mig av dessa sanningens ord. Och nu vill jag ännu en gång säga att om jag kan så kan alla, det kommer att bevisas denna fredag när alla ni ungdomar får chansen att lära er konsten att kroka.
Så kom på mötet, stanna kvar efter och delta i min första krokningskurs.
Om någon råkar ha en kroknål hemma (helst storlekarna 5-6) är du mer än välkommen att ta med den så att så många som möjligt får möjligheten att lära sig. Samma sak gäller om du redan kan kroka, jag skulle behöva lite hjälp att undervisa, speciellt eftersom det är första gången någonsin jag ska hålla i en sån här sak.

Tack för alla rutor som jag redan fått in! Här är en bild på några.

För övrigt sänder ja bara med en uppmuntran från mitt hjärta, fortsätt bry dig!

//Emilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar